Novinky

20.12.2023 INFO KROUŽKY

V době vánočních prázdnin (23. prosince 2023 - 2. ledna 2024) nebudou probíhat zájmové kroužky. Na kroužcích se uvidíme zase ve středu 3. ledna 2024.

01.08.2023 PŘIHLAŠOVÁNÍ NA ZÁJMOVÉ KROUŽKY

Přihlašování na zájmové kroužky bude probíhat od úterý 29. srpna 2023 od 17,00 hod. přes klientské centrum DDM Rakovník: https://ddmrako.iddm.cz

12.06.2023 UKONČENÍ ČINNOSTI ZÁJMOVÝCH KROUŽKŮ 2022/2023

V týdnu od 12. do 16. června 2023 budou probíhat oficiálně poslední kroužky v letošním školním roce. Některé kroužky budou pokračovat dál, záleží na rozhodnutí vedoucího kroužku a domluvě s ním. Přihlašování na zájmové kroužky v novém školním roce začne v úterý 29. srpna 2023 od 17,00 hod. přes klientské centrum DDM Rakovník.

Sledujte nás

ZA SKRYJSKÝM TRILOBITEM

27.10.2021

Děti, které se zajímají o přírodu, se v úterý a ve středu 26. a 27. listopadu zúčastnily dobrodružné akce s názvem Za skryjským trilobitem.  Akce začala už v úterních odpoledních hodinách, kdy jsme se vydali autobusem do Skryjí.  Odtud jsme došli k turistické chatě Města Rakovníka ve Skryjích, kde se všichni ubytovali do pokojů po čtyřech a připravili si postel na spaní. Potom už začal samotný program akce. Nejdříve proběhla rychlá seznamovací hra a potom už děti luštily přírodovědné rébusy a kvíz, týkající se našeho ptactva, lesních zvířat, stromů i dalších rostlin rostoucích v České republice. Po luštění dětem vyhládlo, proto s chutí snědly připravené špekáčky s chlebem a hořčicí případně kečupem. Protože se brzy setmělo, mohly se děti postupně vydat na naučnou noční stezku lemovanou svíčkami a světelnými náramky. Na jednotlivých stanovištích poznávaly přírodniny, rostliny i lesní zvířata a v závěru z vyluštěných indicií sestavily tajenku. Mezitím na chatě probíhala pantomimická soutěž spočívající v co nejdokonalejším předvedení všemožných zvířat nebo povolání.  Po absolvování celé stezky následovala ještě společná procházka v okolí chaty, kdy jsme se snažili pozorovat noční život v lese, poznávat zvuky lesních zvířat a za odměnu si děti odnesly svítící náramky, které po cestě sesbíraly. Pak už jsme se všichni připravili na večerku a šli spát.
Druhý den ráno začal vydatnou snídaní, balením a úklidem pokojů.  Potom jsme se všichni vydali na vycházku ke Skryjským jezírkům. Děti jsme upozornili na hranice chráněné krajinné oblasti a povídali jsme si o vzniku jezírek a o přírodě kolem Zbirožského potoka.   Po cestě jsme si všímali mnoha rostlin a cestu nám lehce komplikovala hromada spadaného listí z místních stromů. U Skryjských jezírek jsme využili i nové pozorovací dalekohledy a pozorovali jsme přírodu i přes sklo přibližovacích čoček.  Pak už jsme se vydali zpátky na chatu, ale ještě předtím, než jsme se vrhli na výborný oběd (řízek s bramborami), musely děti najít ukrytá vajíčka s překvapením, která byla odměnou za celý přírodovědně strávený víkend.
Po obědě jsme se vydali opět na cestu do Skryjí, kde jsme navštívili Památník Joachima Barranda. Bylo to muzeum plné trilobitů, o kterých jsme se hodně dozvěděli.  Děti si mohly vyzkoušet i práci s geologickým kladivem a rozbít si několik kamenů, kde by se mohla skrývat nějaká zkamenělina.  Trilobita jsme sice nenašli, ale ještě nás čekala cesta na naleziště zkamenělin v blízkém okolí. Procházka vedla po zážitkové a poznávací naučné stezce s názvem Po stopě trilobita, kde jsme se dozvěděli další informace o trilobitech i hledání jejich zkamenělin. Nakonec se nám to podařilo a několik jedinců si ze Skryjí trilobita odvezlo. A také jiné zkameněliny. A kdo si neodvezl zkameněliny, odvezl si určitě pěkný zážitek z naší dvoudenní přírodovědné akce.

Cookies

Cookies jsou malé datové soubory, které internetové stránky ukládají na Váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy si tyto stránky začnete prohlížet. Tyto soubory jsou při návratu na webovou stránku pomocí prohlížeče odeslány zpět na servery. S pomocí cookies má webová stránka informace o předchozích aktivitách uživatelů.

Pomocí vašeho prohlížeče můžete spravovat vaše cookies. Vždy máte možnost již uložené cookies smazat. Dále v závislosti na vašem prohlížeči je možné omezit využívání cookies pro konkrétní webovou stránku, omezit jejich ukládání či nastavit nucené smazání všech cookies po uzavření prohlížeče.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí. Z tohoto důvodu nepožadujeme Váš souhlas s jejich využitím. Technické cookies nemohou být individuálně deaktivovány.